OST-Con 2015

Reisbällchen

Re: OST-Con 2015

Beitrag von Reisbällchen » Do 9. Apr 2015, 17:37

Wir kommen auch und packen alles ein was ins Auto passt. An einem Pf wären auch wir interessiert. Ich hoff das ich mal andere Systeme ausprobieren kann.

MfG

Melanie
Die Welt ist schwarz! ... Nein ist sie nicht. Ich muss nur den fest verschlossenen Deckel lüften.

Es ist Zeit für neue Helden! Faust

Nevermind

Beitrag von Nevermind » Fr 10. Apr 2015, 10:46

Ich würde wohl ein Modul vorbereiten, entweder Dragons Demand oder Peril and Plunder.

Da das nen bissi Vorbereitung ist hätt ich da gerne 1-3 feste Zusagen.

Pathfinder Module: The Dragon's Demand
Founded by a famous dragonslayer, the small town of Belhaim has become a sleepy rural community just off the beaten path, a settlement where everyone knows everyone and strangers are the talk of the town. But when Belhaim’s peace and quiet is shattered by the sudden collapse of the last standing tower of its founder’s castle, things quickly bloom out of control. Why were there bodies of kobolds amid the rubble? What’s the sinister secret behind the strange sounds of flapping wings in the night? And what’s happened to local wizard Balthus Hunclay, who’s not answering knocks on his door? The collapsed tower had long been an eyesore to the cantankerous old man—could he have had something to do with its destruction? And what of the rumors of strange stirrings in nearby Dragonfen? Has Belhaim’s ancient draconic nemesis returned?

"The Dragon’s Demand" is a deluxe super-adventure for 1st-level characters, and includes 64 action-packed pages of adventure and new monsters, plus a beautiful double-sided, full-color poster map of the town of Belhaim and an important miniatures-scale battleground! Players can expect to reach 7th level by the time they complete this epic adventure—if they manage to survive the wrath of a dragon when his demands aren’t met!

oder

Pathfinder Module: Plunder & Peril

Legendary Treasure!

Tall tales of hidden riches are common in the pirate-infested taverns of the Shackles, but when Captain Varossa Lanteri claims to know the location of the secret treasure hoard of legendary Captain Jemma Redclaw, it seems she may be telling the truth. Captain Lanteri hires the PCs on as crew to help her assemble the magic key that will open the door to Redclaw’s treasure... and the ancient cyclops stronghold in which it’s hidden! Can the PCs survive long enough to claim their share of the lost loot, or will their enemies—or their allies—send them to a watery grave?

Plunder & Peril is a collection of three adventures that link to form one deluxe super-adventure for 4th-level characters, and includes 64 action-packed pages filled with aquatic predators, marauding dragons, cyclopean horrors, and more! These tales parallel and elaborate upon the swashbuckling excitement of the Skull & Shackles Adventure Path and the Pathfinder Adventure Card Game: Skull & Shackles Base Set. Plus, chart your course through pirate plagued seas with a full-color poster map featuring the most detailed view of the Shackles ever released. Players can expect to reach 7th level by the time they complete the third adventure and claim their share of Redclaw’s treasure—if they can survive the ancient terrors that guard the hoard!

graue Eminenz

Beitrag von graue Eminenz » Fr 10. Apr 2015, 16:14

Wieder einmal sind am Ost-Con die Barbaren los, diesmal betätigen sie sich sportlich bei den "Barbarischen Spielen". Natürlich wie immer mit viel metzeln und sexuellen Betätigungen, daher FSK 18! :mrgreen:

Das letzte Kapitel von "Curse of the yellow sign" haben wir ja auf den Ost-Con verschoben. In diesem Teil des Cthulhu Szenarios geht es in die Zukunft. Die Menschheit bricht auf zu den Sternen und findet mehr als sie gesucht hat. :twisted:

und wie schon letztes Jahr angedroht folgt auf Cthulhu in Wien nun Cthulhu in Dresden! Notüarlisch in dn Zwondsischorn. Ob die großen Alten die sächsischen Kultisten verstehen, bleibt abzuwarten :lol:

bis denn, Norby
"Alter Mann? Alter Mann am Arsch!"
(John Malkovich in "R.E.D.")

Thunder

Beitrag von Thunder » Fr 10. Apr 2015, 22:22

Kann leider nur als Tagesgast am Samstag kommen. :mrgreen:
I laer linniel, im egleriannen.

Paddy Bones

Beitrag von Paddy Bones » So 12. Apr 2015, 20:53

Ich würde mich freuen eine Runde Pathfinder mit Never zu erleben,
ansonsten wird es von mir sicher 1 oder 2 Runden Arcane Codex geben, wie immer sowohl für einsteiger als auch für Fortgeschrittene Charaktere.

Außerdem: Ich werde wieder nen Haufen Magic Decks dabei haben in diversen Formaten, auch Commander bzw Tiny Leader. Diese verleihe ich gerne auch,
vll kommt mal eine 4 spieler+ runde zusammen.

derhirrrsch

Beitrag von derhirrrsch » Mo 13. Apr 2015, 12:40

ich hab grad ein paar ideen für deadlands - werd davon mindestens eins anbieten - würd da aber auch gerne eine runde spielen

System: Deadlands
Inhalte: steht noch net so genau fest ;-)
Lasst mich Rollenspieler, ich bin durch.

OWE

Beitrag von OWE » Di 14. Apr 2015, 22:04

Ich werde traditionell DSA anbieten, das Abenteuer "Die Unsichtbaren Herrscher".
Dazu werde ich es noch mal mit GTRS und 7te See probieren

graue Eminenz

Beitrag von graue Eminenz » Fr 15. Mai 2015, 15:37

Hi Leute,

kann mich jemand am 25. mitnehmen? :oops:

merci im Voraus, Norby
"Alter Mann? Alter Mann am Arsch!"
(John Malkovich in "R.E.D.")

Malte

Beitrag von Malte » Sa 16. Mai 2015, 11:57

Die AD&D Kampagne "The Rod of Seven Parts" wird natürlich weitergehen. Vielleicht werden wir diesmal fertig.
Ideas are bulletproof

Hellgore

Beitrag von Hellgore » Sa 16. Mai 2015, 19:08

Unser Auto ist bis oben hin voll.
Dr. h.c. of Exorcisms MLDC (USA)
Lord of Kerry, Ireland

Antworten